Az indulás és első nap Bangkokban

2007. augusztus 23. (csütörtök)

Az első néhány napról Zsuzsi drágám írt sokat így én azt csak idemásolom, mert nem akarom újra külön megírni. 🙂

Hát eljött a nagy nap…
Salsa tábor 🙂 és több napos csomagolások és pakolászások után hullafáradtan ültünk repülőre, mintegy 10 és félórás kis utazásra. Megegyeztünk Tomival, hogy "egyedül” megyünk ki a reptérre, mert a síró család és barátok láttán még meggondoltuk volna magunkat. Két ember kísért minket mindössze, MiniZsolti, aki volt olyan rendes, hogy kivitt minket a reptérre és Tomi mamája, aki ragaszkodott, hogy kikísérjen minket. 🙂 A nagy meglepi viszont csak ekkor jött, mert a reptéren nem más várt minket, mint Dolores és Rozsika… 🙂 Teljesen meghatódtunk és ezúton üzenjük, hogy ilyen kellemes és kedves meglepetésben már régen volt részünk!!!! Köszi-köszi-köszi!!!! 🙂
Otthoni idő szerint este fél 12-kor indultunk és másnap, bangkoki idő szerint délután 3-kor szálltunk le. Kicsit aggódtam, hogy hogyan fogom kibírni az utat alvás nélkül, mivel nem nagyon tudok mozgó járművön aludni. Ehhez képest, a felszállást követő egy órán belül "kifeküdtem” és leszállás előtt kb. másfél órával ébredtem. 🙂 Iszonyú mákunk volt, mivel a gép csak háromnegyedig volt tele, így a gép hátuljában maradt néhány hármas ülés üresen, ahova gyorsan be is ültünk, így mindkettőnknek jutott egy-egy hármas ülés, amin azért könnyebb pihenni, mint egy szimpla ülésen az ablak mellett. Maga a repülés kellemes volt, nem volt semmi örvény vagy rázkódás, ehető volt a vacsi/reggeli csak a pilóta volt kicsit sportos a le- és felszállásnál… 🙂
A bangkoki reptér óriási (a neve Aranymező), kb. 15 percig csak mozgólépcsőztünk, illetve mozgósétáltunk, mire egyáltalán beértünk a központi, útlevél ellenőrzésre. A kijáratnál apró kis thai fickók csilli-villi limuzinokat mutogattak és ajánlották, hogy bevisznek minket a hotelhez. Megfogadva a már erre járt barátok tanácsát, mi maradtunk a jóval olcsóbb taxinál, ami végül is fél óra alatt be is vitt minket a hotelhez.
A szállásunk Chinatown-ban volt, egy 25 emeletes hotel (Grand China Princess), ami teljesen megfelelt minden igényünknek. A szobánk a 15. emeleten volt, aminek oldala végig ablak és teljes rálátás van a városra. Már a szállás foglalásakor kinéztük magunknak a legfelső emeleten található körpanorámás éttermet… ki is próbáltuk már első este. 🙂 Az étterem ablakaiból körben Bankgok látképe látszik, maga az étterem pedig lassan, alig észrevehetően forog körbe. Van élőzene, egy zongorista fickó és egy meglepően jó hangú thai lány, aki egész este szerelmes dalokat énekelt… 🙂
Vacsi után kimentünk sétálni egyet, hogy körbe nézzünk. Hát elsőre elég meglepő volt az utcakép. Ami viszont ennél is durvább volt, az a hőmérséklet. Kilépve a légkondis hotelből kb. olyan érzés volt, mintha beléptél volna ruhástól a szaunába. Nagyjából 1 percbe tellett, mire tetőtől-talpig leizzadtunk. Mindez este 7 után… Tominak Pekingben már volt szerencséje valami hasonlóhoz, én viszont még soha nem jártam ázsiai országban, így nekem őszintén szólva elsőre kicsit sokkoló volt az utcakép, az iszonyatos szmog és a kaotikusnak tűnő forgalom, ahol még bébi elefántot is sétáltattak… 🙂 Egyszerre láthatsz régit, újat, modernet, szegénységet és gazdagságot. Az utcakép néhol nagyon lehangoló, lepukkant és elhanyagolt.
Furcsa, hogy az utca bal oldalán egy óriási felhőkarcoló éktelenkedik, míg a túloldalon vásznakkal bevont, ablaktalan tákolmányokban élnek a helyiek. Európai szemnek meglehetősen koszosnak és elhanyagoltnak tűnik a város, de amint belépsz egy modern épületbe minden ragyog a tisztaságtól…
Az biztos, hogy van valami sajátos varázsa az egésznek…

This entry was posted in Utazás. Bookmark the permalink.