A nagy túra

2007. január 25. csütörtök

Ma egy egész napos városnéző túrára mentem:

A Tienanmen tér, a Tiltott Város (Forbidden City), az Ég Temploma (Temple of Heaven) és a Nyári Palota (Summer Palace).

Reggel 8-ra jöttek értem a szállodához. 12 fős csapat jött össze erre az egynapos kis kirándulásra. Amerikából, Angliából és Malájziából voltak rajtam kívül.

Ma sajnos elég csípős hideg volt egész nap és mi jó sokat voltunk a levegőn. Úgyhogy az egész társaság jól átfagyott…..

A Tienanmen téren kezdtünk, amin lényegében csak átsétáltunk, hogy bemenjünk a Tiltott Városba. Az idegenvezető hölgy nagyon jól beszélt anglul így nem voltak kommunikációs problémák. 🙂 Végig mesélt mindenfélét, sajna volt amit nem értettem. 🙂 Hosszában sétáltunk végig a Tiltott Városon és az érdekesebb részeknél megálltunk egy-egy történet erejéig. Így tudtam meg, hogy a páratlan számoknak (1,3,5,7,9) nagy jelentőségük van errefelé, a nagyobb szám az erősebb, pl. a 9-et csak az uralkodó használta. Állítólag 9999 szoba volt összesen ott a falak között. Az épületek tetőzetének négy sarkán kis állatfigurák találhatók, melyek száma ugyancsak 1,3,5,7,9 lehet. Minél több figura van egy tetőn, az épület annál fontosabb. Állítólag 1 db ház volt, ahol 10 db figura volt a tetőn. Ez valami nagyon speciális ház volt, de nem tudom mi. :). Általában ahol lépcső volt az mind 9-esével volt szakaszolva. A színeknek is meg van a maguk jelentése. Az 5 fő elemhez (tűz, víz, levegő, fém, fa, föld) tartozik egy-egy szín (kék, zöld, sárga v. arany, piros és talán fehér), de nem tudom mi a párosítás. 🙂

1420 körül épült a város és 14 évig épült.

A másik végén a Tiltott Városnak az uralkodó kert (Imperial Garden) található. Állítólag nyáron nagyon szép.

A túra második állomása az Ég Temploma volt. Ez kb 4-szer akkora területen fekszik, mint a Tiltott Város! Igaz a nagy része park.
Itt is átsétáltunk egy részen, megnéztük a templomot magát, aztán mentünk ebédelni. Mindennapi normális kínai ételeket kaptunk, semmi extra ehetetlen nem volt benne. 🙂
Miután végeztünk az ebéddel, bementünk a szomszédos "gyöngyüzembe". Pontosabban itt már csak a végtermékek kaphatóak: nyakláncok, karkötők, fülbevalók, stb. Némelyik igazán szép és drága volt. 🙂

A harmadik és egyben utolsó állomásunk pedig a Nyári Palota volt. Na ez nagyon szép lehet nyáron! Ez is valami óriási területen terül el egy bazi nagy tóval a közepén. A tó körül van egy hosszú fedett folyosó és minden gerendán más káp van ráfeste. Ez már fel van újítva és igazán látványos… Van egy szép Buddha templom is, de oda nem mentünk be, mert sokat kellett volna lépcsőzni és mindenki már valami meleg helyre vágyott inkább… :))) Itt van egy 17 lyukú híd is, a középső a legnagyobb. Azért 17, mert a középsővel együtt jobbra is meg balra is 9 lyuk van, ami ugye megint a "varázs szám". Van itt még egy márványból készült hajó is, amiből nemigen van mégegy a világon.

This entry was posted in Travel. Bookmark the permalink.