Peking…

2007. január 18. csütörtök
 
Elindultam következő meló-túrámra. 🙂
 
Malév-Hainan Airlines koprodukcióval jöttem, ami annyit tesz, hogy a pilóta magyar volt a gépen, mindenki és minden más kínai. Na jó volt egy-két magyar meg rajtam kívül. Az egyik srác pont egy sorral ült előttem és elg sokat dumáltunk az úton, így egész elviselhető volt az egész. Ő mesélte, hogy azért magyar a pilóta, mert a kínai pilóták képtelnek voltak megbízható szinten megtanulni angolul és egy hónap tesztelés után visszaálltak magyar pilótákra… 🙂 jó, mi? 🙂
 
Reggel 7-kor szállt le a gépem Pekingben.
Az első gond rögtön a pénzfelvét volt, mert a céges American Express kártyámat egy autoamt sem szerette és EC/MC-vel is csak másodszorra sikerült. A második gond (ami az előttem itt levő Dani kollégámnak is) a Mariott hotel megtalaálása volt, mivel az egy nemrég nyílt szálloda, így nem nagyon tudják a taxit-sok, hogy hol, van. De aztán végül odaértem. 🙂
 
A nap többi részét Dani kollégámmal töltöttem, volt egy-két megbeszélni valónk, meg együtt elmentünk ide-oda. Ő másnap ment haza, de jó volt ez az egy nap átfedés. 🙂
 
Megmutatta a Computer Market közrzetet. Ez annyit tesz, hogy van néhány 5-6 emeletes épület, ahol mindenféle műszaki dolgot árulnak. De nem boltok vannak, mint otthon egy plázában, hanem stand szerűségek és mindenki leszólít. 🙂 Kb annyit mondanak, hogy "Hello Sir, Sony".
Én végig röhögtem, mert hihetetlen volt az egész. A másik vicces meg Dani volt, aki magyarul dumált, kb ilyeneket:
"Ne nyújjá hozzám!"
"Haggyá má!"
"Nem veszünk semmit!"
 
meg ilyenek….. egy élmény volt!
 
Ami fontos, hogy midenhol alkudni kell pofátlanul. Jó persze étteremben, meg taxi-ban nem, de az árusoknál midenképp.
 
Még megnéztük a Tian’anmen teret, kb olyasmi, mint nálunk a Hősök tere.
 
 
This entry was posted in Travel. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

