Második túra NY-ban

Október 4. szerda
 
Második túra. Egész napi séta.
 
Ma már sokkal rutinossabban közlekedtem, mint tegnap. 🙂
Most 5 körzetet sikerült végigsétálni, mármint a legfontosabb részeiket persze.
A SoHo és a TriBeCa (South of Houston, triangle below Canal), Greenwich Village, East Village, Gramercy és a Flatiron district, Chelsea és a Garment district.
 
Hihetetlen, hogy New Yorknak mennyi arca van. Az a sokfajta ember, meg a sokfajta épületek különböző korokból és építészeti stílusokból. Ráadásul csak egy utcát sétálsz arrébb és mintha másik városba jutnál.
 
Ma bementem az első múzeumba is, de azért nem cáfoltam meg önmagam. A New York City Fire Museum-ba (tűzoltó múzeum) mentem be. Nekem nagyon teccett. 🙂
 
Láttam Singer (varrógépes) épületét, csak sajnos a szomszédos ház állványozása eltakarta az eredeti öntöttvas feliratot.
Egyébként rengeteg építkezés meg felújítás van mindenfelé, és naná, ogy mindig azt a házat vagy a szomszédosat csinálják, amit meg akarok nézni. 🙂 Ma vagy 4-5-ször tuti ez volt.
 
Láttam nagyon szép templomokat, de be már nem mentem be egyikbe se. 🙂
Jó néhány térre is eljutottam. Nagyon szépek és rendezettek, tele emberrel.
 
A mindenkinek ismerős híres épületek közül ma a következőkhöz látogattam el:
vasalóház (flatiron building),  Empire State Building, Macy’s (bevásárló komplexum), Madison Square Garden (rendezvényekhez).
 
Persze az Empire State Building-be fel is mentem.
Alapesetben a 86. emeletre lehet felmenni, de extra pénzért a tetejébe a 102-re is. Na én mindkettőn voltam, ha már lúd, legyen kövér. 🙂
Na ez le nem írható élmény volt, Manhattant felülről látni. Még az idő is kedvezett, szóval ez tényleg egy életreszóló élmény volt.
 
Csináltam csomó képet, miután átválogattam, teszek is fel jó néhányat.
 
 
This entry was posted in Travel. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

