Első túra NY-ban

Október 3. kedd
 
Mivel mára előre foglaltam jegyet a Szabadság-szoborhoz, ezért oda indultam korán.
Persze első alkalomról lévén szó, kicsit tovább tartott a vonat és metro hetijegy vásárlás, de azért megoldottam. 🙂
Itt simán el lehet tévedni még térképpel is, mert annyi felé menő metro meg gyorsvasút van. Hazafelé el is tévesztettem… 🙂
 
Külön komp hordja a turistákat a szoborhoz, meg Ellis Islandre. Mint egy körutazás.
A Szabadság-szobor nagyon teccet, de sajna magába a szoborba nem lehetett bemenni, csak a talapzatba. El is időztem ott vagy 3 órát.
Érdekes, hogy a szobor eredetileg nem is zöld volt, hanem sötétszürke, csak a sós levegő, az időjárás meg az idő vas foga "színezte át".
 
Aztán átmentem Ellis Islandre, ami az ország bevándorlási központjaként szolgált 1892-től 1954-ig.
 
Délután 3-ra értem vissza a komptúráról és úgy döntöttem, hogy neki indulok NY-nak, mert van mit megnézni.
A mai túra része 3 körzet volt (a 15-ből az útikönyvem szerint): Lower Manhattan, Seaport és a Civic Center, Lower East Side.
Lényegében kb. 3 órán keresztül az utcákat jártam és gyönyörködtem az épületekben.
Érdekes, hogy Chinatown meg Little Italy egymás mellett van közvetlenül.
 
Szerintem örülök, ha Manhattant nagyjából meg tudom nézni míg itt vagyok, de szerintem a lényeg itt van…
Igazából New York 5 különálló kerületből áll. Manhattan, Bronx, Queens, Brooklyn és Staten Island.
 
Nyitottam egy új albumot és tettem fel képeket, hogy lássátok amit én. 🙂
 
This entry was posted in Travel. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

